A bench up in the tree in Devonport

I spent 5 days with Hamish and Ida in Devonport. Additional to things like washing clothes and updating my blog which was both urgently necessary, I also saw a lot of the area. I went for a walk with Hamish a few times and was able to get to know some beautiful spots in Devonport. One morning we went out stand-up paddle boarding, we were invited to dinner at various friends, played cards and one day we drove out to the west coast to Bethells Beach. A beautiful place, but I found out that I´m not used to be a passenger in a car anymore espacially on winding roads. It could be worse I thought. The car remained clean and the next few month I´m going to spend most of the time on my bike anyway.
It is nice to feel and smell the spring for a couple of weeks since I´m travelling with the summer whereever I go. The same way I enjoyed the smells, the weather and the temperatures of the fall in Minneapolis, I´m enjoying the flowering, the sound of the birds and the sun here in New Zealand. With the current temperatures you can even sit in the sun and enjoy it.

On Tuesday (8.11.16) I started off from Auckland full of excitment and anticipation to explore my 8th country on this trip.

BILDER–PICTURES: please click here


5 Tage habe ich bei Hamish und Ida in Devonport verbracht. Neben den alltäglichen Dingen, wie Wäsche waschen und meinen Blog aktualisieren, was beides dringend notwendig war, habe ich natürlich auch ein bisschen was von der Gegend gesehen. Ich war einige Male mit Hamish zu Fuß unterwegs und durfte die ganzen schönen Ecken von Devonport kennenlernen. Einen Morgen waren wir Stand-Up Paddle Boarding, wir waren bei verschiedenen Freunden zum Abendessen eingeladen, haben Karten gespielt und sind einen Tag zur Westküste zum Bethells Beach gefahren. Ein traumhafter Ort, wo ich aber auf der Fahrt feststellen musste, dass ich scheinbar ans Autofahren, erst Recht auf kurvigen Straßen nicht mehr gewöhnt bin. Gibt schlimmeres;) ..das Auto ist sauber geblieben und die nächsten paar Monate verbringe ich ja schließlich noch größtenteils auf meinem Fahrrad.
Es ist schön zwischendurch mal für eine kurze Zeit Frühling zu haben, wo ich ja eigentlich durchgehen mit dem Sommer reise. Genauso wie ich die Gerüche, das Wetter und die Temperaturen vom Herbst in Minneapolis genossen habe, so genieße ich hier den Blumenduft, das Vogelgezwitscher und die Sonne, in der man angesichts der aktuellen Temperaturen sitzen und sie genießen kann.

Am Dienstag (8.11.16) bin ich gespannt und voller Vorfreude aufgebrochen, um nun auch mein 8. Land auf dieser Reise zu erkunden.

BILDER–PICTURES: please click here

Leave a comment