Urlaub in Vernon, BC

Als ich in Kamloops (Kanada) angekommen bin, wurde ich von meiner Freundin Cathy eingesammelt. Ich habe bei ihr im Jahr 2011, bei meiner ersten Reise nach Kanada gewwooft und wir sind seitdem in Kontakt geblieben. 2012 haben wir uns noch mal gesehen, als wir zusammen in Norwegen wandern waren. Es war schön auf der Reise mal jemanden zu treffen, den man schon kannte. Nicht so schön war, dass mein Gepäck nicht mit mir am Flughafen angekommen war, nur mein Fahrrad. Nachdem wir die Formalitäten geregelt hatten, haben Cathy und ich meine ersten paar Stunden in Kanada gleich für eine kleine Wanderung genutzt. Mein Gepäck wurde glücklicherweise am nächsten Tag nachgeliefert.

Es folgten zwei Wochen, mit einem Zuhause und eigenem Zimmer in Vernon, der Stadt in die ich mich schon damals verliebt hatte, weil sie einfach so viel zu bieten hat. Die Zeit wurde nicht nur zum relaxen genutzt. Wir hatten einige gesellige Abende, eine Party mit vollem Haus, es gab immer gutes Essen;) und ich habe unglaublich viele Ausflüge mit Cathy und auch mit Freunden von ihr gemacht. (Paddeln auf dem Okanagan Lake, Schneeschuhwandern, Radtouren, Wandern, Laufen gehen, Mountainbiking, noch mal Paddeln, ….) Ich habe die Zeit genossen, hatte aber langsam das Gefühl wieder weiterziehen zu müssen. Schließlich sind da noch ein paar andere Leute, die ich besuchen will und die Westküste der US wartet auch auf mich.


When I arrived in Kamloops (Canada) I got picked by my friend Cathy. I did wwoofing at her place on my first trip to Canada in 2011 and since then we stayed in contact. 2012 we met again cause we went together on a hiking trip to Norway. It was really great to meet someone on my trip I already knew. Not nice was the fact that my luggage didn´t arrive with me at the airport, only my bike. After the paperwork was done we spend my first few hours in Canada right away for doing a little hike. Thankfully my luggage got delivered to Vernon the next day.

The following two weeks were spent with a home and my own room in Vernon, the town I already fell in love with when I was there the first time cause it just offers so much. I didn´t only spend the time relaxing . We had many social evenings together, had a party with a full house, we always had good food;) and I went on a lot of excursions with Cathy and also with some friends of her. (kayaking on the Okanagan lake, snowshoeing, bike tours, going for a run, mountainbiking, and once again kayaking,….) I really enjoyed my time in Vernon but I felt like I should continue. There are still a few other people to visit and the west coast of the US is waiting for me:)

BILDER- PICTURES: please click here

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s